Onze vloot

Meer over VOC Shipping

Onze vloot

image017
image008

Slim transport met een koppelverband

Het voordeel van een koppelverband is de flexibiliteit van het schip. Een koppelverband is een relatief duurzame manier van binnenvaar transport. Omdat een koppelverband minder diepgang heeft dan een regulier containerbinnenvaartschip, is de waterweerstand minimaal. Wat bijdraagt aan een lagere uitstoot per vervoerde ton of teu. Het levert ook minder belemmeringen op bij lage waterstanden. VOC Shipping heeft twee koppelverbanden welke met zowel hoge als extreme lage waterstanden uitstekend uit de voeten kunnen. Door deze moderne schepen is VOC Shipping klaar voor de toekomst.

De Ardito – Ardito II

In 2010 is Marco begonnen als mede eigenaar van het 186,5 meter lange koppelverband met de naam Anroma. Vanaf 31-12-2-22 heeft Marco dit schip overgenomen en omgedoopt naar Ardito en Ardito II. De Ardito’s varen een vaste container lijndienst tussen Karlsruhe en Antwerpen in opdracht van Contargo Waterway Logistics. Naast dit koppelverband koppelen we ook nog 2 extra duwbakken voor meer volume. Hiermee hebben we een totale capaciteit van 750 teu op 4 lagen. Hiermee behoren we tot de grootste binnenvaart container eenheden van Europa. Deze eenheid vervoerd ruim 375 vrachtwagen aan containers in 1 keer. Deze eenheid hebben we in 2021 volledig gerenoveerd waardoor dit schip aan de nieuwste eisen voldoet betere uitstoot en zich kan meten met de nieuwste schepen.  

Ardito

  • Afmeting: 110 x 11,45
  • Laadvermogen: 2495 ton en 260 teu
  • Bouwjaar: 1998
  • Bouwwerf: Mangalia Roemenië
  • Voortstuwing: 2 x 1521 pk Caterpillar 3512C stage V compliant, bouwjaar 2021
  • Boegschroef: 700 pk Veth Propulsion

Ardito II

 

  • Afmeting: 87,06 x 11,40
  • Laadvermogen: 2000 ton en 160 Teu
  • Bouwjaar: 1999
  • Bouwwerf: Arkul Rusland
  • Boegschroef: 1 x 350 Pk 1 x 750 Pk Veth Propulsion

De Vrido I – Vrido II

Dit schip is sinds 2024 onderdeel van de vloot. Deze hebben we in een samenwerking met Kees de Vries welke dit koppelverband heeft laten bouwen. Door deze samenwerking kregen wij de mogelijk onze capaciteit uit te breiden en zo onze positie te versterken. Net als op de Ardito is de bemanning al jaren werkzaam op het schip. Hierdoor is ook op de Vrido een vakkundige en stabiele crew. Met dit koppelverband varen we vanaf 1-1-2024 een vaste lijndienst in opdracht van Dubbelman containertransport uit Lage Zwaluwe. De lijndienst is tussen Birsfelden (Zwitserland) en Rotterdam. Naast de Vrido’s zullen we het motorschip Camaro 4 van Dubbelman langzij meenemen. Dit om de capaciteit te vergroten.

De Vrido I & II zijn volledig gerenoveerd in 2022 en verkeren in nieuwstaat.

 

Vrido I

 

  • Afmeting: 99 x 11,45
  • Laadvermogen: 2968 ton 220 teu
  • Bouwjaar: 2006
  • Bouwwerf: Plock Polen
  • Voorstuwing: 2 x 1600 pk Caterpillar 3512C CCR 2 bouwjaar 2022
  • Boegschroef: 535 pk Verhaar omega

Vrido II

 

  • Afmeting:83,98 x 11,45
  • Laadvermogen: 2680 ton en 176 teu
  • Bouwjaar: 2006
  • Bouwwerf: Plock Polen
  • Voortstuwing /Boegschroef: 350 pk en 750 pk Verhaar Omega. De Vrido II is een beperkt motorschip.

Neem contact op

Wilt u een offerte aanvragen?

Binnen 2 werkdagen ontvangt u persoonlijk een reactie. Wilt u een offerte aanvragen? Wij nemen graag uw opdracht door en voorzien u van een zo nauwkeurig mogelijke kostenindicatie.